Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach ogłasza konkurs otwarty nr 2/POKL/6.3/2009 na składanie wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VI "Rynek pracy otwarty dla wszystkich", Działanie 6.3 "Inicjatywy lokalne na rzecz podnoszenia poziomu aktywności zawodowej
na obszarach wiejskich"
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w zakresie oddolnych inicjatyw lokalnych obejmujących:
- projekty przyczyniające się do aktywizacji zawodowej mieszkańców obszarów wiejskich, poprawy zdolności do zatrudnienia oraz rozwoju usług aktywizacyjnych (z wyłączeniem instrumentów objętych zasadami pomocy publicznej)
- wsparcie lokalnych inicjatyw informacyjnych, szkoleniowych i doradczych, promujących aktywizację zawodową na poziomie lokalnym
- rozwój dialogu, partnerstwa publiczno-społecznego i współpracy na rzecz rozwoju zasobów ludzkich na poziomie lokalnym
Za oddolną inicjatywę lokalną należy uznać projekt o zasięgu lokalnym, skierowany do określonej grupy docelowej (w tym przypadku mieszkańców gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców) zakładający udział grupy docelowej w określaniu problemów i celów oraz tworzeniu założeń i/lub realizacji projektu.
Charakter inicjatywy wymusza na projekcie oddolny mechanizm kształtowania warunków jego powstania i realizacji – według zasady empowerment (praca z ludźmi, a nie za ludzi).
Aby uznać dane przedsięwzięcie za oddolną inicjatywę lokalną, wniosek składany w odpowiedzi na ogłoszony konkurs musi zawierać informacje o spełnieniu kryteriów społecznej identyfikacji i akceptacji przedsięwzięcia (odnoszącej się do pozytywnego stosunku społeczności lokalnej do potrzeb i problemów będących przedmiotem i celem projektu i w konsekwencji wyjaśniającej, czy za danym pomysłem, inicjatywą stoją mieszkańcy/społeczność lokalna), a także społecznej partycypacji (rozumianej jako współudział społeczności lokalnej, w tworzeniu ramowych założeń projektu i jego realizacji).
Celem potwierdzenia oddolnej formuły mechanizmu kształtowania warunków powstania i realizacji projektu w treści wniosku o dofinansowanie muszą znaleźć się informacje w tym zakresie - przykładowo:
- informacje o odbytych spotkaniach z mieszkańcami, w trakcie których omawiano kwestię potrzeb społeczności lokalnej/projektu (liczba spotkań, liczba uczestników, wpływ spotkań na projekt);
- informacje o stanowiskach przedstawicieli jednostek pomocniczych gmin (sołectwa, dzielnice, osiedla i inne) wspierających projekt lub deklarujących udział w projekcie (nazwy organów i jednostek i rodzaj deklaracji: wsparcie/uczestnictwo);
- informacje o podmiotach i instytucjach deklarujących zamiar współuczestnictwa lub współpracy w realizacji projektu (nie chodzi tu o formalne partnerstwo).
W powyższych przypadkach dokumentacja nie jest załączana, ale kwestie te muszą zostać opisane we wniosku.
UWAGA!
Co do zasady, w ramach typów projektów możliwych do realizacji w ramach Działania6.3 PO KL nie ma przesłanek do wystąpienia pomocy publicznej.
Jednak w przypadku, gdy w projekcie udzielone wsparcie będzie stanowiło pomoc publiczną, Beneficjent podczas jego przygotowania i realizacji zobowiązany jest do przestrzegania zasad związanych z jej udzielaniem i wykorzystaniem określonych m.in.
w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 6 maja 2008r. w sprawie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Dz.U. z 2008 r., Nr 90, poz 557 z późn. zm - zmienione Rozporządzeniem z dnia 17 grudnia 2008r.) oraz w Zasadach udzielania pomocy publicznej w ramach PO KL 2007-2013 (wersja z dnia 6 lipca 2009r.).
Wnioski o dofinansowanie projektów można składać osobiście, przesyłką kurierską lub za pośrednictwem poczty.
Nabór wniosków o dofinansowanie realizacji projektów będzie prowadzony
w sposób ciągły od dnia 17 sierpnia 2009 r., od poniedziałku do piątku w godz.7.30 - 15.30,
do wyczerpania limitu środków przeznaczonych na konkurs lub do zamknięcia konkursu, uzasadnionego odpowiednią decyzją WUP w Katowicach.
Konkurs może zostać zawieszony, jeśli łączna wartość złożonych wniosków przekroczy
100% alokacji przeznaczonej na konkurs.
Wnioski o dofinansowanie projektów będą przyjmowane w siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach, ul. Kościuszki 30,
40-048 Katowice, pokój 211(Zespół ds. Promocji i Informacji).
Decyduje data wpływu wniosku do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach
Wnioski złożone po zakończeniu naboru pozostają bez rozpatrzenia.
O dofinansowanie projektu mogą ubiegać się:
- wszystkie podmioty, z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów), które nie zalegają z uiszczaniem podatków, jak również z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub innych należności wymaganych odrębnymi przepisami i jednocześnie spełniają szczegółowe kryteria dostępu i ogólne kryteria merytoryczne (określone w punkcie 4.2 i 4.4 dokumentacji konkursowej);
- podmioty zagraniczne nieposiadające siedziby na terytorium Polski, przy założeniu, że wsparcie udzielane w ramach projektu realizowanego przez te podmioty przyczyniać się będzie do rozwiązania konkretnych problemów społeczności lokalnej. Dodatkowo warunkiem uzyskania dofinansowania przez podmiot zagraniczny jest złożenie wniosku o dofinansowanie projektu wraz z wszystkimi załącznikami w języku polskim oraz podpisanie umowy o dofinansowanie sporządzonej w tej wersji językowej (zgodnie z pkt 4.2 dokumentacji konkursowej).
Na finansowanie projektów wyłonionych do realizacji w ramach konkursu dostępna jest kwota:
967624,57* PLN w tym:
wsparcie finansowe EFS: 822480,88 PLN
wsparcie finansowe krajowe: 145143,69PLN
*niniejsza kwota może zostać powiększona o ewentualne środki uwolnione w wyniku negocjacji w ramach konkursu 1/POKL/6.3/2009.
Ogólna kwota przeznaczona na konkurs zawiera rezerwę finansową w wysokości do 5% alokacji z przeznaczeniem na ewentualne odwołania oraz rezerwę w wysokości 5% z przeznaczeniem na ewentualne negocjacje wartości projektów.
Poziom dofinansowania projektów (wyznaczony jako odsetek wydatków objętych dofinansowaniem) wynosi 100%.
Maksymalna wartość projektu wynosi 50000,00 PLN
W przypadku projektów nieobjętych regułami pomocy publicznej, wniesienie przez Wnioskodawcę wkładu własnego do realizacji projektu nie jest wymagane, w związku z czym maksymalny poziom dofinansowania projektu wynosi 100% jego wartości. W przypadku zaplanowania w projekcie wkładu własnego, szczegółowe zasady jego kalkulacji określają Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 27 marca 2009r. w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Zasady finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 z dnia 25 marca 2009r.
W przypadku projektów związanych z udzieleniem pomocy publicznej Wnioskodawca zobowiązany jest wnieść odpowiedni wkład prywatny. Szczegółowe informacje na temat wyliczenia wysokości wkładu prywatnego znajdują się w dokumencie Zasady udzielania pomocy publicznej w ramach PO KL (wersja z dnia 6 lipca 2009r.) Dokument ten stanowi materiał pomocniczy dla podmiotów biorących udział we wdrażaniu Programu i ma jedynie charakter informacyjny.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Katowicach,
ul.Kościuszki 30, 40-048 Katowice
Zespół ds. Promocji i Informacji: pokój nr 211
numer telefonu: 032757 33 11
numer faksu: 032757 33 12
e-mail: efs@wup-katowice.pl
Ocena formalna i merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów będzie prowadzona woparciu o następujące kryteria wyboru projektów i metodologię ich zastosowania:
1. Ogólne kryteria formalne
1.1 Obowiązek spełniania ogólnych kryteriów formalnych dotyczy wszystkich rodzajów projektów realizowanych w ramach POKL. Ich weryfikacja ma miejsce na etapie oceny formalnej( na podstawie dokumentacji konkursowej i zasad dokonywania wyboru). Dotyczą one zagadnień związanych ze spełnieniem wymogów rejestracyjnych oraz wypełnieniem wniosku zgodnie z ogólnie przyjętymi dla POKL zasadami.
Stosowane będą następujące kryteria formalne:
- wniosek złożono we właściwej instytucji (przez właściwą instytucję należy rozumieć Instytucję Organizującą Konkurs, czyli Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach);
- wniosek wypełniono w języku polskim;
- wniosek jest kompletny i został sporządzony i złożony zgodnie z obowiązującą instrukcją wypełnienia wniosku o dofinansowanie (i z dokumentacją konkursową);
- wraz z wnioskiem złożono wymagany kompletny załącznik lub załączniki (zgodnie z Systemem Realizacji POKL);
- działania przewidziane w projekcie nie są współfinansowane z innych wspólnotowych instrumentów finansowych;
- wniosek złożono w terminie wskazanym przez IOK;
- okres realizacji projektu jest zgodny z Systemem Realizacji POKL;
- Wnioskodawca nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o dofinansowanie (na podstawie art. 211 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych);
- wniosek stanowi odpowiedź na konkurs (wpłynął w odpowiedzi na ogłoszenie o konkursie).
1.2 Ocena wniosku na podstawie kryteriów formalnych ma postać "0-1", tzn. "spełnia – nie spełnia". Wnioski niespełniające jednego lub więcej kryteriów są odrzucane na etapie oceny formalnej, bez możliwości ich uzupełnienia (z zastrzeżeniem pkt. 1.3).
1.3W przypadku kryterium: wniosek jest kompletny i został sporządzony i złożony zgodnie z obowiązującą instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie (i właściwą dokumentacją konkursową) Instytucja Organizująca Konkurs dopuszcza możliwość poprawiania/uzupełniania wyłącznie określonych poniżej błędów formalnych nie powodujących zmiany sumy kontrolnej wniosku:
- kopie dokumentów niepotwierdzone/nieprawidłowo potwierdzone za zgodność z oryginałem,
- brak wymaganych podpisów i pieczęci na załącznikach do wniosku,
- dokumenty określające sytuację finansową Wnioskodawcy/Partnera dotyczące niewłaściwych okresów,
- wersja elektroniczna niemożliwa do odczytania lub brak wersji elektronicznej,
- niezgodny z wymaganiami określonymi w dokumentacji konkursowej typ nośnika danych, na którym zapisano wersję elektroniczną,
- niezłożenie wniosku w dwóch egzemplarzach papierowych (oryginał oraz kopia),
- niezłożenie lub złożenie w mniejszej niż wymagana liczba załączników określających sytuację finansową Wnioskodawcy/Partnera
- podpis Wnioskodawcy nie znajduje się dokładnie w polu do tego przeznaczonym (pkt.V wniosku), jednakże jest umieszczony w innym miejscu strony, na której znajduje się przedmiotowy punkt,
- brak podpisu i pieczęci Partnera/Partnerów w części V wniosku, jeżeli projekt jest realizowany w partnerstwie,
- brak kontrasygnaty skarbnika/głównego księgowego w części V wniosku – wyłącznie w przypadku jednostek sektora finansów publicznych,
- brak na załącznikach określających sytuację finansową Wnioskodawcy/ Partnera kontrasygnaty głównego księgowego (skarbnika) lub biura rachunkowego.
Wniosek i/lub złożone wraz z nim załączniki może być uzupełniony i/lub skorygowany przez projektodawcę jednokrotnie w zakresie wskazanym przez IOK. Niezastosowanie się do uwag IOK we wskazanym terminie skutkuje odrzuceniem wniosku na etapie oceny formalnej
Nie dopuszcza się możliwości poprawiania/uzupełniania błędów formalnych powodujących zmianę sumy kontrolnej.
1.4 Zakres błędów formalnych, które nie podlegają korektom ani uzupełnieniom, a tym samym skutkują bezwzględnym odrzuceniem wniosku na etapie oceny formalnej może w szczególności dotyczyć:
- złożenia wniosku w niewłaściwej instytucji,
- złożenia wniosku po terminie wskazanym przez instytucję prowadzącą nabór projektów,
- wypełnienia wniosku w języku innym niż polski,
- braku w części V wniosku wymaganej pieczęci oraz czytelnego podpisu osoby (osób) upoważnionej (upoważnionych),
- podpisania wniosku w części V przez inną osobę (osoby) niż wskazana (wskazane) w pkt. 2.6 wniosku,
- innej sumy kontrolnej w wersji papierowej i elektronicznej wniosku i/lub różne sumy kontrolne na stronach wersji papierowej,
- braku co najmniej jednej strony w którymkolwiek egzemplarzu wniosku,
- wniosek nie stanowi odpowiedzi na konkurs (wpisano błędny numer konkursu),
- okresu realizacji projektu niezgodny z Planem Działania,
- niespełnienia szczegółowych kryteriów dostępu (pkt. 4.2 niniejszej dokumentacji).
Brak wypełnionych pól we wniosku zgodnie z obowiązującą instrukcją wypełniania wniosków o dofinansowanie skutkuje odrzuceniem wniosku na etapie oceny formalnej
2. Szczegółowe kryteria dostępu
2.1 Szczegółowe kryteria dostępu są obowiązkowe dla wszystkich Wnioskodawców i podlegają weryfikacji podczas oceny formalnej wniosku.
W ramach konkursu stosowane będą następujące szczegółowe kryteria dostępu:
- maksymalny okres realizacji projektu wynosi 24 miesiące;
-
grupę docelową w projekcie stanowią osoby zamieszkałe (w rozumieniu
kodeksu cywilnego) na terenie województwa śląskiego i/lub osoby
pracujące na terenie województwa śląskiego;
Realizacja projektów na terenie województwa jest uzasadniona regionalnym charakterem przewidzianego wsparcia. Wskazanie jako grupy docelowej osób zamieszkujących i/ lub pracujących na terenie województwa śląskiego jest zgodne z zasadą zapewnienia szerokiego dostępu do wsparcia udzielonego w ramach PO KL. Kryterium dotyczy wyłącznie projektów, w ramach których wsparcie jest skierowane do osób fizycznych. Kryterium zostanie zweryfikowane podczas oceny na podstawie treści wniosku w pkt. 3.2.
W przypadku osób pracujących na terenie województwa śląskiego osoby objęte wparciem w projekcie muszą spełnić kryterium grupy docelowej zgodnie z zapisami Szczegółowego Opisu Priorytetów, czyli być mieszkańcami gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miast do25 tys. mieszkańców.
- beneficjent, w okresie realizacji projektu prowadzi biuro projektu (lub posiada siedzibę) na terenie województwa śląskiego.
Informacja o tym powinna znaleźć się w pkt. 3.5 wniosku o dofinansowanie projektu.
-
grupę docelową w projekcie stanowią podmioty posiadające siedzibę,
filię, delegaturę, oddział lub inną formę organizacyjną działalności
podmiotu poza siedzibą na terenie województwa śląskiego i działające na
terenie województwa śląskiego.
Realizacja projektów na terenie województwa śląskiego jest uzasadniona regionalnym charakterem wsparcia. Kryterium dotyczy wyłącznie projektów, w ramach których wsparcie skierowane jest do grupy docelowej innej niż osoby fizyczne.
2.2 Ocena wniosku na podstawie szczegółowych kryteriów dostępu ma postać "0-1" tzn."spełnia – nie spełnia". Wnioski niespełniające jednego lub więcej kryteriów są odrzucane na etapie oceny formalnej, bez możliwości ich uzupełnienia.
3. Harmonogram przeprowadzania kolejnych etapów oceny merytorycznej
Ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów będzie prowadzona w oparciu onastępujący harmonogram:
Etap oceny merytorycznej | ||
Zwołanie pierwszego posiedzenia Komisji Oceny Projektów (KOP), na którym oceniane są wnioski, które przekazane zostały do oceny merytorycznej do momentu zwołania pierwszego posiedzenia KOP | nie później niż 30 dni od daty wpływu pierwszego wniosku w ramach danego konkursu, o ile są wnioski, które przekazane zostały do oceny merytorycznej | |
Zwoływanie kolejnych posiedzeń KOP, na których oceniane są wnioski, które przekazane zostały do oceny merytorycznej po zwołaniu poprzedniego posiedzenia KOP | nie później niż 30 dni od daty wpływu do IOK pierwszego wniosku, który został przekazany do oceny merytorycznej po terminie zwołania poprzedniego posiedzenia KOP | |
Dokonanie oceny merytorycznej i zakończenie danego posiedzenia KOP | Czas trwania oceny merytorycznej wniosków wramach danego posiedzenia KOP uzależniony jest od liczby wniosków ocenianych na danym posiedzeniu KOP | |
Liczba wniosków ocenianych na danym posiedzeniu KOP | Termin dokonania oceny merytorycznej na danym posiedzeniu KOP | |
1-100 | nie dłużej niż 20 dni | |
101-200 | nie dłużej niż 40 dni | |
201-300 | nie dłużej niż 60 dni | |
Przy każdym kolejnym wzroście liczby wniosków ocenianych na danym posiedzeniu KOP o 100, termin dokonania oceny merytorycznej na danym posiedzeniu KOP może zostać wydłużony okolejne 20 dni (np. jeżeli na danym posiedzeniu KOP ocenianych jest od 301 do 400 wniosków, termin dokonania oceny wynosi nie dłużej niż 80 dni) | ||
Ponowna ocena formalna w przypadku stwierdzenia uchybień formalnych na etapie oceny merytorycznej | 5 dni od daty podpisania Karty oceny merytorycznej | |
Wysłanie do projektodawcy pisma informującego go o możliwości przyjęcia wniosku do realizacji (ewentualnie omożliwości podjęcia negocjacji, pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, ale nieprzyjęciu go do dofinansowania z powodu braku środków finansowych lub o odrzuceniu wniosku) | Nie później niż n* + 60 (65) dni (10 dni od daty zakończenia posiedzenia KOP, na którym oceniany był dany wniosek, pod warunkiem, że na danym posiedzeniu KOP dokonywano oceny nie więcej niż 100 wniosków, w uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać wydłużony do 15 dni). W przypadku dokonywania na danym posiedzeniu KOP oceny więcej niż 100 wniosków, termin na dokonanie oceny jest odpowiednio dłuższy. |
* n oznacza datę złożenia wniosku
Szczegółowe informacje o dacie rozpoczęcia poszczególnych posiedzeń KOP będą zamieszczane na stronie IOK http://efs.wup-katowice.pl.
4. Ogólne kryteria horyzontalne
4.1 Ocena wniosków złożonych w ramach konkursu prowadzona będzie w oparciu o następujące kryteria horyzontalne:
• zgodność z właściwymi politykami izasadami wspólnotowymi (wtym: polityką równych szans, zasadą równości szans kobiet i mężczyzn i koncepcją zrównoważonego rozwoju) oraz prawodawstwem wspólnotowym;
• zgodność z prawodawstwem krajowym;
• zgodność ze Szczegółowym Opisem Priorytetów PO KL 2007-2013 obowiązującym w dniu ogłoszenia konkursu.
4.2 Ocena wniosku na podstawie ogólnych kryteriów horyzontalnych ma postać "0-1", tzn. "spełnia – nie spełnia". Wnioski niespełniające jednego lub więcej kryteriów są odrzucane na pierwszym etapie oceny merytorycznej.
4.3 Zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr1083/2006 ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS, FS, Państwa Członkowskie i Komisja zapewniają wsparcie zasady równości mężczyzn i kobiet oraz uwzględnianie problematyki płci na poszczególnych etapach wdrażania funduszy, a kwestia wyrównywania szans kobiet i mężczyzn traktowana jest jako naczelna i niezwykle istotna polityka horyzontalna, która powinna być przestrzegana przez wszystkie kraje Unii Europejskiej. Przestrzeganie zasady równości szans kobiet i mężczyzn stanowi obowiązek prawny wszystkich instytucji zaangażowanych w realizację Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. W związku z powyższym każdy Wnioskodawca jest zobowiązany do uwzględnienia perspektywy równości płci w treści wniosku o dofinansowanie.
Stwierdzenie, czy projekt jest zgodny z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn odbywa się na podstawie standardu minimum zamieszczonego w części A Karty Oceny Merytorycznej. Członkowie Komisji Oceny Projektów zobowiązani są do udzielenia odpowiedzi na każdy punkt standardu. Nieuzyskanie dwóch pozytywnych odpowiedzi w standardzie równoznaczne jest z odrzuceniem wniosku.
Wyjątki stanowią projekty o ograniczonej rekrutacji, która wynika z:
- profilu działalności projektodawcy (ograniczenia statutowe),
- realizacji działań pozytywnych (działania te pozwalają na wpłynięcie na niekorzystną sytuację danej płci w konkretnym obszarze, a tym samym wyrównanie jej szans społecznych i zawodowych),
- zakresu realizacji projektu (na terenie np. zakładu karnego).
Zaznaczenie w punkcie 7 standardu "Projekt stanowi wyjątek, co do którego nie stosuje się standardu minimum" odpowiedzi pozytywnej zwalnia z obowiązku wypełniania standardu.
Na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach www.wup-katowice.pl dostępne są dokumenty: "Standard minimum dotyczący realizacji zasady równości płci" oraz poradnik "Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach PO KL", który zawiera opis, w jaki sposób przygotować poprawnie wniosek o dofinansowanie pod kątem zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
UWAGA!
W przypadku braku zapisów odnoszących się do zasady równych szans, wniosek zostanie odrzucony na etapie oceny merytorycznej.
5. Ogólne kryteria merytoryczne
5.1 Ogólne kryteria merytoryczne dotyczą treści wniosku, wiarygodności i zdolności Beneficjenta (Wnioskodawcy) do podjęcia realizacji projektu oraz zasad finansowania projektów w ramach PO KL. Ogólne kryteria merytoryczne mają charakter uniwersalny, tj.odnoszą się do wszystkich projektów realizowanych w ramach Programu.
Stosowane będą następujące ogólne kryteria merytoryczne:
- jakości projektu:
- uzasadnienie potrzeby realizacji projektu w kontekście celów szczegółowych określonych dla danego Priorytetu PO KL;
- sposób wyboru i zapewnienia udziału w projekcie określonych grup docelowych;
- wartość dodana projektu;
- adekwatność doboru instrumentów służących realizacji projektu do sytuacji i potrzeb grupy docelowej;
- rezultaty projektu;
- racjonalność harmonogramu działań.
- Beneficjenta (Wnioskodawcy):
- wiarygodność - doświadczenie w zarządzaniu projektami, potencjał instytucjonalny (w tym potencjał kadrowy i finansowy);
- sposób zarządzania projektem (czytelność zasad realizacji).
- finansowania projektu:
- niezbędność wydatku do realizacji projektu i osiągania jego celów;
- efektywność wydatków projektu (relacja nakład/rezultat);
- kwalifikowalność wydatków.
5.2 Ocena merytoryczna wniosku na podstawie kryteriów merytorycznych będzie dokonywana wskali punktowej zgodnie z kartą oceny merytorycznej.
Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za spełnienie ogólnych kryteriów merytorycznych wynosi 100.
Spełnienie przez wniosek kryteriów w minimalnym zakresie oznacza uzyskanie 60punktów ogółem i nie mniej niż 60% punktów możliwych do uzyskania w każdym punkcie oceny.
Zgodnie z zaleceniami Instytucji Zarządzającej, wnioski oceniane są w ujęciu kumulatywnym (łącznym). Członek Komisji Oceny Projektów jest informowany o łącznej wartości złożonych przez danego Wnioskodawcę wniosków o dofinansowanie (w trakcie oceny) w całym kraju oraz o łącznej wartości umów na realizację projektów podpisanych przez danego Wnioskodawcę, co ma wpływ na ocenę potencjału Wnioskodawcy i jego zdolności do realizacji kolejnych projektów.
6. Szczegółowe kryteria strategiczne
Szczegółowe kryteria strategiczne dotyczą preferowania pewnych typów projektów, co w praktyce oznacza przyznanie spełniającym je wnioskom premii punktowej w trakcie oceny merytorycznej.
Premia przyznawana będzie wyłącznie tym wnioskom, które otrzymają wymagane minimum punktowe za spełnianie ogólnych kryteriów merytorycznych.
Spełnianie kryteriów strategicznych nie jest obowiązkowe.
W przypadku konkursu stosowane będzie jedno kryterium strategiczne:
Premiowane będą projekty realizowane w partnerstwie z Jednostkami Samorządu Terytorialnego.Waga punktowa: 5.
Ocena merytoryczna wniosku na podstawie kryteriów strategicznych będzie dokonywana w formie "0-1" tzn. "spełnia - nie spełnia".
Wnioski, które nie spełnią kryterium strategicznego, nie tracą punktów uzyskanych
w ramach oceny merytorycznej.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej
w terminie 10 dni roboczych od daty zakończenia posiedzenia Komisji Oceny Projektów
7.Procedura odwoławcza
W ramach procedury odwoławczej obowiązują dwa etapy: etap przedsądowy w ramach Systemu Realizacji PO KL oraz etap sądowy, przy czym środki odwoławcze przysługują wyłącznie wnioskodawcom, których wnioski uzyskały ocenę negatywną.
Protest jest wnoszony do i rozpatrywany przez odpowiednią IP2 (Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach), zaś odwołanie jest wnoszone do i rozpatrywane przez odpowiednią Instytucję Pośredniczącą (Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego).
Wnioskodawca, którego projekt został negatywnie oceniony, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji wtej sprawie może złożyć do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach pisemny protest (IOK nie dopuszcza wniesienia protestu w formie elektronicznej). Protest nie może zostać złożony jedynie za pośrednictwem faksu. Wniesienie protestu jedynie za pomocą faksu skutkuje pozostawieniem go bez rozpatrzenia. Wniesienie protestu po terminie skutkuje pozostawieniem go bez rozpatrzenia, o czym niezwłocznie informuje się Wnioskodawcę.
O przyczynach odrzucenia wniosku, a także możliwości złożenia protestu Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach informuje Wnioskodawcę:
- w przypadku odrzucenia wniosku z powodu uchybień formalnych;
- w przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku w trakcie oceny merytorycznej;
Protest może dotyczyć każdej fazy oceny projektów, a więc zarówno oceny formalnej, jaki merytorycznej, a także sposobu dokonania oceny (w zakresie ewentualnych naruszeń proceduralnych, np. wystąpienie podejrzenia braku dokonania oceny wniosków przez oceniających w sposób niezależny itp.).
Protest, odwołanie, skarga do sądu administracyjnego nie przysługują w przypadku otrzymania informacji o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, ale nieprzyjęciu go do dofinansowania z powodu braku środków finansowych.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia protestu wnioskodawca, w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji w tym zakresie, może wnieść odwołanie do IP. Nie jest możliwe wniesienie odwołania, jeżeli protest został rozpatrzony zgodnie z postulatem wnioskodawcy, który następnie przykładowo uznał, iż powinien był podnieść również zarzuty dotyczące innych kwestii.
Szczegółowe informacje o wymogach i trybie rozpatrywania protestu, odwołania oraz skargi do sądu administracyjnego znajdują się w rozdziale VI Zasady dokonywania wyboru projektów dokumentu System Realizacji PO Kapitał Ludzki dostępnego na stronach internetowych www.efs.gov.pl oraz http://efs.wup-katowice.pl. Ponadto dodatkowe informacje zawarte są w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 18 lutego 2009r. w zakresie wymogów, jakie powinny uwzględniać procedury odwoławcze ustalone dla programów operacyjnych dla konkursów ogłaszanych od dnia 20 grudnia 2008r.
Wnioskodawca, którego wniosek został odrzucony na etapie oceny formalnej, jest zobowiązany odebrać oryginał wniosku wraz z oryginałem załączników, w ciągu 7dnioddaty upływu terminu na złożenie protestów.
Zgodnie z art. 30c ust. 1 ustawy, prawo do wniesienia skargi do sądu administracyjnego przysługuje wnioskodawcy po wyczerpaniu środków odwoławczych przewidzianych wSystemie Realizacji PO KL, czyli protestu oraz odwołania i po otrzymaniu informacji onegatywnym wyniku procedury odwoławczej przewidzianej w Systemie Realizacji PO KL.