STRONA ARCHIWALNA EFS.WUP-KATOWICE.PL
 

Obowiązki informacyjno-promocyjne beneficjentów PO WER

Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój przekazała informację podtrzymującą swoje stanowisko dotyczące interpretacji zapisu podrozdziału 12.11 Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta programów operacyjnych polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji. Zapis dotyczy obowiązku umieszczania plakatu A3 w miejscach realizacji projektów. Jeśli działania projektowe realizowane są w kilku lokalizacjach plakat należy umieścić w każdej z nich.

 

Obowiązek umieszczania plakatu nie dotyczy osób i podmiotów, które jako uczestnicy/odbiorcy skorzystali ze wsparcia za pośrednictwem beneficjentów programów operacyjnych, np. z dotacji na uruchomienie działalności gospodarczej, dofinansowania na doposażenie stanowiska pracy czy szkolenia. Firmy szkoleniowe i podmioty organizujące staże lub prace interwencyjnych nie są grupą docelową projektu, a jednostkami, którym zostały powierzone zadania służące realizacji projektu. Zatem ich siedziby stanowią dodatkową lokalizację projektu.

 

Staże, szkolenia i prace interwencyjne są zadaniami podstawowymi realizowanymi i finansowanymi w ramach projektu, a nie działaniami informacyjno-promocyjnymi. Rolą tych plakatów nie jest zachęcanie do udziału w projekcie, a zakomunikowanie, że w danym miejscu realizowany jest projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Stąd wymóg zamieszczenia go we wszystkich lokalizacjach projektu, np. w miejscu odbywania stażu.

 

Plakat musi zawierać takie informacje jak nazwa beneficjenta, tytuł projektu, cel projektu (opcjonalnie), wysokość wkładu Unii Europejskiej w projekt i zestaw logo –znaki UE i FE, adres portalu www.mapadotacji.gov.pl (opcjonalnie).

 

W związku ze zgłaszanymi przez IZ i IP uwagami powiatowych urzędów pracy odnośnie podawania na plakatach zamieszczanych u pojedynczych pracodawców informacji o kwotach dofinansowania, możliwa jest modyfikacja wzoru polegająca na niepodawaniu w jego treści kwoty dofinansowania projektu. Odstępstwo takie jest możliwe, gdyż podanie informacji o wielomilionowej kwocie udzielonego wsparcia może wprowadzać w błąd lub być źle zrozumiane przez pracodawcę, u którego organizowane są pojedyncze staże.

 

Plakat taki nie musi być zamawiany w drukarni – wystarczy wydruk na drukarce biurowej w formacie A3 w kolorze.

 

Projektodawcy w celu realizacji zadań informacyjno-promocyjnych powinni stworzyć odrębny wzór plakatu zachęcającego potencjalnych uczestników do udziału w projekcie i informującego o oferowanych w nim formach wsparcia.

 


Utworzono: 2016-04-01 10:28:25


© 2008 - 2011 WUP Katowice |
Design by Arkadiusz Czereszewski