Problemy z funkcjonowaniem platformy ePuap – alternatywne rozwiązania
W związku ze zgłaszanymi problemami w funkcjonowaniu platformy ePuap zachęcamy do składania wniosków za pomocą platformy SEKAP. Platforma SEKAP umożliwia składanie wniosków oraz kontakt z urzędami administracji publicznej w dogodny sposób. Informacje na temat korzystania z tej platformy znajdują się na stronie.
Niezbędnym warunkiem prawidłowego złożenia wniosku jest posiadanie certyfikatu CC SEKAP. Założenie skrzynki nie wymaga wizyty w urzędzie, lecz aby wniosek był prawidłowo podpisany elektronicznie niezbędne jest posiadanie certyfikatu. Certyfikat CC SEKAP jest bezpłatny i można go wyrobić na terenie woj. śląskiego.
Jednocześnie informujemy, że dla wnioskodawców spoza województwa śląskiego istnieje inna możliwość – wyrobienie komercyjnych certyfikowanych podpisów elektronicznych w celu złożenia wniosku przez platformę SEKAP. Podpis elektroniczny można wyrobić w instytucjach których rejestr znajduje się na stronie . Narodowego Centrum Certyfikacji (NCCert), pełniącego funkcję głównego urzędu certyfikacji dla infrastruktury bezpiecznego podpisu elektronicznego w Polsce, pod adresem
Utworzono: 2016-05-18 09:52:17